YES WE CAN! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ryadh Kaddour - WaarBenJij.nu YES WE CAN! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ryadh Kaddour - WaarBenJij.nu

YES WE CAN!

Door: Ryadh Kaddour

Blijf op de hoogte en volg Ryadh

08 Maart 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Sinds mijn laatste blog een aantal weken geleden is er veel verandert en heb ik goed nieuws met jullie te delen. Eerst wil ik (nogmaals) wat leuke weetjes & feiten met jullie delen.

Wist je dat…
- In Ski Dubai (grootste indoor skipiste vd wereld) levende pinguïns rondlopen.
- Ze in 2011 in Dubai 50% korting gaven op snelheidboetes.
- Je op de snelweg pas geflitst wordt als je 20 km per uur te hard rijd.
- Je in de winkelcentrums in Dubai o.a. kunt schaatsen, skiën, bowlen en in een achtbaan kunt.
- In Dubai een volle tank benzine 15,- Euro kost.
- Varkensvlees maar in een aantal supermarkten te koop is en dan alleen in een aparte hoek met een bord ‘for non-muslims only’ erboven
- Er geen belasting wordt betaald in Dubai WOEHOEEE!!!!
- Fairouz in Oman van de boot is gevallen in het water(met kleren aan)
- Je geen pannenkoeken moet eten die Fairouz heeft gemaakt omdat je anders de rest van de week per dag gemiddeld +/- 45 min op de toilet zit!
- IK EINDELIJK EEN SUPERLEUKE BAAN HEB GEVONDEN!!!!

Mijn 1e doel voor het nieuwe jaar heb ik behaald. Na 4 maanden in Dubai heb ik eindelijk een baan en bedrijf gevonden wat bij mij past. Het kan raar lopen in Dubai. Het ene moment kan je maar geen werk vinden en het andere moment krijg je van alle kanten banen aangeboden en moet je ze afslaan. In mijn geval kon ik kiezen uit 2 bedrijven waar ik kon gaan werken.

De 1e baan waar ik uit kon kiezen bewijst maar weer is dat alles met een reden gebeurt(Maktoub). Toen mijn moeder en zus nog in Dubai op visite waren hebben wij een Desert Safari gedaan waar wij een super slechte ervaring aan hebben overgehouden wegens de slechte service en met ons nog een aantal andere toeristen, waaronder een Russische vrouw. Blijkbaar was deze mevrouw zo onder de indruk van mijn schreeuw- en scheld vaardigheden tegen de organisatie van de Desert Safari dat zij mij wou helpen met het vinden van een baan. Het bleek dus dat zij voor het grootste retailbedrijf in het Midden-Oosten werkt en dat ze hier en daar nogal wat connecties heeft. Zo gezegd, zo gedaan en een week later mocht ik voor mijn 1e en 2e sollicitatie gesprek komen en ze wouden dan ook heel graag dat ik voor ze kwam werken. Enigste nadeel was dat het ging om een functie in de retail. Ik zou dan dus in een luxury winkel moeten gaan werken, zoals Armani, Gucci of D&G. De mensen die mij kennen weten dat dit totaal niks voor mij is. Maar goed, na 4 maanden werkloos te zijn zal je uiteindelijk toch ergens moeten beginnen om wat centjes binnen te halen. Dus ik had de baan geaccepteerd.

In de tussentijd ben ik nog steeds blijven zoeken en solliciteren naar wat anders en dat heeft in mijn geval positief uitgepakt. Ik kwam een super leuke vacature tegen in de Daily-Deal business bij LivingSocial als Marketing Consultant. Direct nadat ik mijn CV had opgestuurd werd ik gebeld of ik langs wou komen voor een sollicitatiegesprek. Een week later kreeg ik het goede nieuws dat ik door was naar de 2e ronde en dat ik een salespitch moest houden voor de Sales Manager Middle East en de Co-founder van LivingSocial. Na een aantal dagen goed voorbereiden was het dan zover en strak in pak ging ik met volle zelfvertrouwen het gesprek in. Het gesprek en de Salespitch gingen goed, maar naar mijn idee kon het toch nog beter. De Co-founder van LivingSocial stelde zich tijdens de pitch op als ‘moeilijke’ klant en stelde dan ook zeer lastige vragen. Gelukkig was ik hier goed op voorbereid, ondanks wat kleine schoonheidsfoutjes. Hierdoor twijfelde ik of ze me de baan wel zouden aanbieden. Ik kreeg te horen dat ik over een week gebeld zou worden. Wanneer in Dubai tegen je gezegd wordt ‘je wordt over een week gebeld’ dan wordt je hoogstwaarschijnlijk over 3 weken gebeld of je wordt helemaal niet gebeld. Toch had ik een goed gevoel overgehouden aan het gesprek. Nog geen uur later werd ik gebeld door LivingSocial met de mededeling dat ze zwaar onder de indruk waren van mijn Salespitch en dat ze me een baan wouden aanbieden als Marketing Consultant en dat ik de volgende dag gelijk kon beginnen. WOEHOEEEEEEEE EINDELIJK HAMDOULILAH.

Dan valt er toch even een hele zware last van je schouders. Ondanks dat ik er nog steeds van overtuigd was dat ik uiteindelijk een leuke baan zou vinden, was het natuurlijk wel een grote risico om de ‘minder leuke banen’ af te slaan. De rekeningen blijven natuurlijk gewoon maandelijks binnen komen en de stress en onzekerheid die neemt met de dag toe. Los daarvan was ik er gewoon aan toe om te beginnen met werken. Ik schaam me er dan ook niet voor om toe te geven dat ik best trots op mezelf ben.

De mensen die niet weten wie LivingSocial is en wat we doen, wil ik graag verzoeken om per direct LivingSocial.com te bezoeken! LivingSocial is een van de snelst groeiende bedrijven ter wereld en ik ben dan ook trots dat ik hier een onderdeel van ben en naast Douwe Egberts/SaraLee op mijn CV mag plaatsen. Ik zal aan de slag gaan als Marketing Consultant wat inhoudt dat ik deals met locale bedrijven binnen moet gaan halen. De bedrijven plaatsen een dienst of product op onze website met een korting van 50 tot 90% korting die de consumenten kunnen/moeten kopen binnen een X aantal uur voordat de deal eindigt. Ik moet bedrijven dus zover zien te krijgen dat ze bij ons adverteren en dat ze hun producten zo goed als gratis aanbieden op de markt om daardoor extra (nieuwe) klanten naar hun toko te lokken. Dit houdt in dat ik veel nieuwe contacten zal gaan maken en op verschillende plekken zal komen in Dubai. Los van dat mijn nieuwe baan in vergelijking met mijn vorige baan een forse financiële verbetering is denk ik dat het ook zeker een grote stap omhoog is.

Inmiddels kan ik terugkijken op een zeer leuke 1e werkweek. De 1e dagen blijven toch altijd spannend en je weet niet echt wat je kan verwachten. We hebben een hele jonge, frisse en multiculturele groep. Collega’s van over de hele wereld die allemaal met hetzelfde doel naar Dubai zijn gekomen, namelijk om te werken en een nieuw leven op te bouwen. Dit creëert toch een bepaalde band en het voelt dan ook goed om op de werkvloer met mijn collega’s uit Libanon, Egypte, Irak, Palestina en Jordanië in het Arabisch te communiceren.

Toen Najla en ik besloten om naar Dubai te verhuizen en alles op te geven in Nederland werden wij door veel mensen voor gek verklaard. Ik nam toch een grote risico door mijn baan op te zeggen bij Douwe Egberts terwijl ik hier 3 jaar van mijn leven in heb geïnvesteerd. Maar ik ben ervan overtuigd dat hoe grotere risico’s je neemt hoe hoger de beloningen zullen zijn. En dat is ook precies de gedachte die heerst in Dubai. Elk persoon in Dubai heeft zo zijn eigen verhaal en het is dan ook erg inspirerend om te zien hoe ambitieus de mensen hier zijn en alles uit zichzelf willen halen.

Mijn belangrijkste leermoment van het afgelopen jaar is dat je in jezelf moet blijven geloven en niet moet opgeven voordat je je doelen hebt bereikt. Als Nelson Mandela het van zwerfjochie kan schoppen tot president, waarom zou jij dan niet geloven in je eigen dromen???!!!!

  • 08 Maart 2012 - 12:29

    Nelleke:

    Gefeliciteerd Ryadh! Heel goed dat je hebt gewacht tot je echt wat naar je hart hebt gevonden, super! Dus nu kan je lekker aan de slag!!!!

    En je feitjes haha over fairouz zo zielig, ze is in Nederland en nog pest je haar lol!

    Blijf ons op de hoogte houden!

  • 08 Maart 2012 - 14:10

    Henk En Ciel:

    Top!!!!
    Gefeliciteerd en succes!!!

  • 08 Maart 2012 - 14:23

    Martijn:

    He man,

    Top dat je een baan hebt gevonden die bij je past. Verdient het beter dan bij DE?? Wat voor een contract heb je gekregen of werken ze daar niet met contracten. Nou heel veel succes met deze baan. En de groeten van het DE team in aalsmeer!!!!

  • 08 Maart 2012 - 15:50

    Johnny.:

    super man echt van harte metje nieuwe baan.

    leuk om elke keer weer je verhalen te lezen.

    als je tijd hebt en ik lees je verhaal zo moet je eens kijken op vakantie veiling dat lijkt wel zo iets als waar je nu werkt.
    nogmaals succes en hou ons op de hoogte.

  • 08 Maart 2012 - 17:47

    Maus:

    mooi om te lezen pappa is trots op jullie en een beetje jaloers.

    Geniet van elkaar en pak iedere kans aan. Groet Maus

  • 08 Maart 2012 - 18:22

    Mama:

    E ik ben natuurlijk de meest trotse moeder v/d wereld!hahaha
    Je verdient hebt en nu lekker a/d slag!
    Dikke kus!
    Doen ze trouwens in Dubai ook aan internationale vrouwendag?

  • 09 Maart 2012 - 01:30

    Fai:

    ehhh...die feitjes zijn ECHT niet leuk! voor de rest: leuk verhaal;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

A new life in Dubai

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2012

Nieuwe website

04 September 2012

Goede tijden, slechte tijden!

07 April 2012

Carpe Diem

08 Maart 2012

YES WE CAN!

18 Februari 2012

MARHABA
Ryadh

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1734
Totaal aantal bezoekers 21207

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 30 November -0001

A new life in Dubai

Landen bezocht: