Carpe Diem - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ryadh Kaddour - WaarBenJij.nu Carpe Diem - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ryadh Kaddour - WaarBenJij.nu

Carpe Diem

Door: Ryadh Kaddour

Blijf op de hoogte en volg Ryadh

07 April 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We zijn alweer bijna een maand verder sinds mijn laatste blog. Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties op mijn laatste blog! De maand Maart was een geweldige maand vol met goed nieuws, waaronder het geweldige nieuws van M&N. Nogmaals van harte gefeliciteerd!

Zoals de meeste weten heb ik inmiddels een nieuwe baan gevonden en werk ik voor LivingSocial als Marketing Consultant. Livingsocial.com is een website waar je online de beste, leukste en goedkoopste deals kunt kopen in jouw buurt. Dit kan variëren van kooklessen, paardrijden, massages, manicure, pedicure tot desert safari’s, kite surfen, restaurants deals en nog veel meer. We helpen lokale bedrijven hun onderneming te promoten onder onze klantenkring en om hun onderneming uit te breiden door hun te voorzien van nieuwe ‘high-quality’ klanten. Dit doen we voor zowel kleine nieuwe onderneming als voor grote internationale bedrijven. LivingSocial is een van de snelst groeiende bedrijven ter wereld. We opereren in 6 continenten, 25 landen en in honderden verschillende markten. Van oorsprong is het een Amerikaans bedrijf. Ik ben er dan ook erg trots op dat ik na Douwe Egberts weer voor een grote en geweldige internationale bedrijf mag werken.
Mijn werk is om deals binnen te halen. Ik moet bedrijven zo ver zien te krijgen om hun bedrijf te adverteren op onze website en om hun product/dienst aan te bieden met een korting van minimaal 50%. Als Marketing Consultant adviseer ik mijn klanten wat de beste manier is om hun bedrijf op de markt te adverteren en ontwikkel ik een aantrekkelijke deal die we op onze website zullen aanbieden aan de inwoners van Dubai. Het leuke van deze baan is dat ik me bezig houd met zowel Marketing als Sales. Beide vindt ik super leuk en nu kan ik het in mijn werkzaamheden combineren. Ik kom voor mijn werk dus op veel verschillende plekken en ontmoet heel veel verschillende en diverse mensen, waaronder directeuren en managers van hele grote internationale bedrijven. Het voordeel van mijn werk is ook dat ik vaak gratis producten/diensten aangeboden krijg van mijn klanten. Zo heb ik een Catamaran Boot Cruise mogen uittesten en heb ik een fotografie workshop aangeboden gekregen, gratis diners, massage en ga maar door! Niets te klagen dus!

Ik ben nu ongeveer een maand aan het werk en het bevalt me zeer goed. Mijn trainingen zitten erop en inmiddels heb ik mijn eerste deals al binnengehaald. Het bedrijf is super multicultureel en de sfeer doet me in veel opzichten herinneren aan Douwe Egberts. Ik heb hele leuke, aardige en jonge collega’s en de sfeer op kantoor is fantastisch. Ik heb dan ook al een aantal vrienden gemaakt en ben vorige week op het verjaardagsfeest van mijn baas geweest, wat super gezellig was. Voor een korte sfeerimpressie van het bedrijf kan je klikken op onderstaande link en kan je een korte video bekijken van onze verschillende kantoren in het Midden Oosten. Het laatste stukje is ons kantoor in Dubai.
http://www.youtube.com/watch?v=QWG9J1ceTjY

Om de sfeer erin te houden worden we wekelijks met van alles en nog wat verrast. Zo hebben we clowns op kantoor gehad die grappen kwam uithalen. En hebben we op kantoor verkleed partijen met thema’s. Zo moesten we de afgelopen keren als Superhero verkleed komen en als een deal die we hebben gedaan, dus bijvoorbeeld als een kok, yoga-instructeur, race coureur, piloot etc etc….(zie foto’s) Iedereen zit dan verkleed achter zijn of haar computer te werken wat dus hilarische situaties oplevert. Verder worden we goed verwend met heerlijk eten. Zo hebben we ‘sweet tooth Sunday’ waar iedereen lekkere zoetigheid mee moet nemen en worden we met het behalen van successen vaak beloond met bijvoorbeeld een heerlijke lunch. Zo hebben we op kantoor ook een tafeltennis tafel waar we onze stress op kunnen wegspelen. Hier heb ik inmiddels iedereen al van de tafel geveegd en ben ik de ‘Ping Pong’ Kampioen op kantoor! Nu ik ben begonnen met werken is het wel super druk, vooral omdat ik ernaast nog steeds een paar avonden per week werk als scheidsrechter. Ik werk dan ook ruim 55 uur per week of meer. Is wel ff anders dan mijn vorige baan maar, de zon schijnt hier elke dag, ik heb het super naar mijn zin en ben erg blij met mijn baan.

Najla die heeft helaas wat minder geluk. Ondanks dat ze best snel een baan gevonden had beviel het haar toch niet zo goed en heeft ze inmiddels ontslag genomen. De werkzaamheden waren niet wat ze ervan had verwacht en hetzelfde geldt voor het bedrijf waar ze voor werkte. Ze heeft diverse aanbiedingen gekregen van verschillende kanten om voor merken als MAC en Bobbi Brown te werken. Ze zal nu op der gemak rondkijken voor een baan en kijken wat op der pad komt. Dit geeft haar nu ook een kans om voor zichzelf te gaan werken als freelancer. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Verder genieten we elke dag nog steeds van alles wat Dubai te bieden heeft. Afgelopen week hebben we een poolparty georganiseerd in onze zwembad voor Najla’s verjaardag. Ondanks dat ik tijdens het volleyballen, in het zwembad, iets te enthousiast was en tijdens het smashen van de bal mijn schouders uit de kom schoot(GEEN ZORGEN MA NIETS ERNSTIG), was het toch erg gezellig en voor herhaling vatbaar! Afgelopen week werd ik door een collega gevraagd of ik een keer met hem en zijn vrienden mee wou voetballen. Enigste bijkomstigheid was dat ze begonnen om 00.00uur ‘s nachts tot 02.00uur ‘s nachts. Inderdaad vreemde tijden, maar zoals jullie weten is alles mogelijk in Dubai! Zo gezegd, zo gedaan en met een uitslag van 15-5 en 10 goals van mij was het best leuk en weer een nieuwe ervaring, ondanks dat ik de volgende ochtend helemaal brak op kantoor zat!

Volgens wikipedia is ‘Carpe diem’ een Latijns spreekwoord dat ‘Pluk de dag’ betekent. Nu we eindelijk en beetje gesetteld zijn in Dubai en het ‘normale’ leven weer begonnen is genieten we ontzettend van het weer, de mensen, het werk, nieuwe vrienden, nieuwe avonturen en alle nieuwe ervaringen die op onze pad komen. Conclusie: We hebben het super naar onze zin in het zonnige Dubai

De zon doet vandaag, met 35 graden, goed zijn best. Half zwetend zit ik deze blog te schrijven, dus hoogste tijd om even een duik in het zwembad te nemen.

Tot snel Inchallah!

Ryadh & Najla

  • 07 April 2012 - 10:23

    Nelleke:

    Leuke blog!!! Leuk om al het goede en leuk ontwikkelende nieuws te lezen. Keep up the good work ;)

  • 07 April 2012 - 11:47

    Fairouz:

    Aighhtt!!! Je leert nog goed schrijven ook ;) Have fun..

    xx

  • 07 April 2012 - 18:16

    Mama:

    Heerlijk zo t elezen dat jullie het zo naar je zin hebben en nu nog Najla haar bedrijfje nog,maar dat gaat vast lukken.
    Ik zeg altijd tegen mijn cursisten" als jE echt iets wilt" dan gewoon doorzetten en je komt er wel".
    Geniet van alles en tot gauw!
    Dikke kus
    Pa en Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

A new life in Dubai

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2012

Nieuwe website

04 September 2012

Goede tijden, slechte tijden!

07 April 2012

Carpe Diem

08 Maart 2012

YES WE CAN!

18 Februari 2012

MARHABA
Ryadh

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 21207

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 30 November -0001

A new life in Dubai

Landen bezocht: