Happy new year! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ryadh Kaddour - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ryadh Kaddour - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Ryadh Kaddour

Blijf op de hoogte en volg Ryadh

30 December 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

2012 staat alweer om de hoek te wachten. De hoogste tijd dus om de balans op te maken van alle goede en minder fijne dingen het afgelopen jaar. Terugkijkend op 2011 kan ik niet anders zeggen dan dat het een jaar van verandering was waar ik bijna al mijn doelen heb bereikt.

Ik ben van ongehuwd verandert naar gehuwd, van werknemer naar werkloos, van inwoner van Amsterdam naar inwoner van Dubai en ik ben mijn (meeste) overtollige kilo’s kwijt geraakt. Ook kende 2011 helaas een aantal minder leuke dingen. Dit hoort er ook bij en deze beschouw ik maar als leermomenten.

Inmiddels zitten we alweer bijna 2 maanden in, het nog steeds zonnige, Dubai. Ik ben nog steeds druk bezig met het vinden van een (leuke) baan. Waar Najla inmiddels de banen voor het uitkiezen heeft, gaat het bij mij wat trager. In mijn vorige blog schreef ik over mijn sollicitatie gesprek bij Groupon. Na 2 gesprekken kreeg ik te horen dat ik hier helaas niet ben aangenomen. Als reden kreeg ik dat ze iemand zochten die in Abu Dhabi woont. Wat natuurlijk onzin is, omdat ze van te voren al wisten dat ik in Dubai woon. Achteraf bleek dus dat de HR manager (:lees heks!) alleen maar Engelsen wou aannemen. Kleine teleurstelling dus, maar inmiddels heb ik al wat andere gesprekken achter de rug en blijf ik solliciteren.

Najla heeft meerdere banen aangeboden gekregen en heeft er voor gekozen om te gaan werken als visagiste in een make-up winkel. Inmiddels heeft zij haar contract getekend en worden al haar papieren nu aangevraagd. Naar alle waarschijnlijkheid zal ze half januari beginnen met haar nieuwe baan.

Dubai maakt zich klaar om het jaar in stijl af te sluiten en nieuwe jaar in te luiden met een gigantische vuurwerk show. Wij zullen dit jaar oud & nieuw gaan vieren op Nasimi Beach. Dit prachtige strand bevindt zich aan het wereldberoemde Atlantis Hotel op het puntje van de palmeiland. Van hieruit hebben we een prachtig uitzicht over de skyline van Dubai en kunnen we genieten van al het vuurwerk wat Dubai te bieden heeft.

Dubai blijft me elke dag opnieuw verbazen. De gastvrijheid, de veiligheid en alle activiteiten die het emiraat te bieden heeft maakt Dubai een prachtige plek om te wonen. Toch zijn er ook veel contrasten. Je ziet hier de duurste en grootste auto’s rondrijden. Maar aan de andere kant hebben de Indiers en Pakistanen het hier erg slecht! Bijvoorbeeld mijn Pakistaanse vriend Kameraan werkt als beveiliger in het gebouw waar Najla en ik wonen. Zijn werktijden zijn van 8AM tot 8PM(7 dagen per week), als hij geluk heeft tenminste en de shuttlebus van het bedrijf ze op tijd komt ophalen om naar zijn woning te brengen. Meestal komt het busje 1 a 2 uur te laat, wat betekend dat hij overuren moet maken die niet worden uitbetaald. Reistijd naar zijn accommodatie: 1,5 uur. Verdiensten 8,- euro per dag. Toch iets wat je stof tot nadenken geeft. Wij geven al gauw 8,- euro uit aan 2 drankjes, iets waar hij 12 uur voor moet werken. Al het geld wat hij verdiend stuurt hij op naar zijn vrouw en zoon in Pakistan. Klagen mogen ze niet. Doen ze dit wel dan krijgen ze een boete! Hij vertelde mij dat een collega van hem een keer in slaap was gevallen tijdens werk en toen een boete heeft gekregen van 80 euro, wat dus neerkomt op 10 dagen werk.

Best zielig vind ik. Hij denkt daar anders over. Ondanks dat het hem pijn doet dat hij zijn vrouw en zoon niet kan zien, is hij toch blij dat hij voor ze kan zorgen en blijft hij elke dag(de hele dag) lachen! Best knap en een prachtige instelling toch?! Ik heb me laten vertellen dat ze met z’n 12en in een studio wonen en dat de accommodatie smerig is. Ik ben uitgenodigd om een keer mee te gaan naar hun accommodatie om met eigen ogen te ervaren hoe zij hier leven. Lijkt me toch interessant om mee te maken. Hierdoor realiseer ik me dat ik gezegend ben (hamdoulilah) en geluk heb gehad in het leven(dankzij mijn ouders)! Omdat Kameraan zo positief in het leven staat vonden Najla en ik dat wij hem best een handje kunnen helpen. Als wij boodschappen doen halen we ook wat lekkere snacks voor hem en inmiddels heeft hij ook al een aantal keer mogen genieten van Najla’s versgebakken Algerijns brood(Khobs Tajin).

Zulke verhalen inspireren en motiveren mij om ons avontuur in Dubai tot een succes te maken! Mijn motto voor het nieuwe jaar is dan ook: ‘some people dream of success, others make it happen! Goede voornemens voor het nieuwe jaar doe ik niet aan. Wel heb ik een aantal doelen die ik dit jaar hoop te behalen. Op mijn blog hou ik jullie natuurlijk op de hoogte hiervan. Verder wil ik hierbij alvast iedereen een gelukkig en gezond Nieuwjaar wensen. Maak er wat moois van!







  • 30 December 2011 - 12:00

    Mama:

    Hallo beiden!

    We wensen jullie beiden heel veel succes in het nieuwe jaar en sterkte met alles en een goede gezondheid en dat alle doelen uit mogen komen in 2012!
    Dikke kus van pa en ma

  • 30 December 2011 - 12:32

    Alyaah:

    Heyy Najla en Ryadh!

    Wat een supermooi (en ontroerend) stuk toch weer! 2012 wordt jullie jaar inshallah! ...

    Najla gefeliciteerd met je nieuwe baan, dat betekend dat de rollen omgedraaid worden en dat Ryadh de Fatima van het huis wordt! hahaha.. Dus Ryadh begin alvast Khobs Tajin te leren maken =P ..

    Nee, in sha Allah ga jij ook gauw een baan vinden..

    Have fun met nieuw-jaar en geniet van ieder moment samen in Dubai!

    Groeten en dikke knuffel!

  • 30 December 2011 - 12:54

    Tante Yasmin:

    Lieve Ryadh en Najla,
    Wat fijn om te horen dat jullie je draai hebben gevonden in het warme Dubai. Gefeliciteerd met je baan Najla, wat heerlijk dat je straks aan de slag kan. Als je Ryadh nou ook even in de maquillage gooit dan vindt hij ook vast heel snel een baan..... Ryadh; you've got the brains, the talent and the looks, dus ik weet zeker dat ook jij binnenkort iets naar je zin vindt. Je merkt nu ook dat je als buitenlander in den vreemde op die vlakken gediscrimineerd wordt. Ze weten er een leuke draai aan te geven. Voeten plat op de grond, diep adem halen en gewoon doorgaan met een grote glimlach. Jij bent straks de winnaar.
    Lief bruidspaar, ook wij wensen jullie een bruizend en gezond 2012. Moge er maar veel nieuwe kansen op jullie pad komen. Maak er wat moois van.
    Veel liefs,
    Tante Yasmin en Ome Krimo

  • 30 December 2011 - 16:26

    Fairouz:

    Wopwop ga zo door!

  • 31 December 2011 - 17:40

    Henk En Ciel:

    Hallo Ryadh en Najla,

    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Het gaat gelukkig goed met Najla, zij heeft een baan gevonden. Nu jij nog, Ryadh, maar het komt goed. Je staat heel positief in het leven. Je zult een keer iemand vinden die je aan een baan kan helpen. We wensen je nog veel geluk met het vinden van een baan in 2012 en Najla, veel plezier en geluk met je nieuwe baan. Blijf ons op de hoogte houden. Prettige jaarwisseling en een goed 2012.

  • 10 Februari 2012 - 00:23

    :

    Heee ik wacht op een nieuw verslag hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

A new life in Dubai

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2012

Nieuwe website

04 September 2012

Goede tijden, slechte tijden!

07 April 2012

Carpe Diem

08 Maart 2012

YES WE CAN!

18 Februari 2012

MARHABA
Ryadh

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 21201

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 30 November -0001

A new life in Dubai

Landen bezocht: