The first month - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ryadh Kaddour - WaarBenJij.nu The first month - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ryadh Kaddour - WaarBenJij.nu

The first month

Door: Ryadh Kaddour

Blijf op de hoogte en volg Ryadh

30 November 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Inmiddels zitten we alweer bijna een maand in het zonnige Dubai. Hoogste tijd dus voor een update en voor een visa run.

Om in Dubai te verblijven heb je een residence visum nodig. Deze krijg je alleen als je werk hebt. Heb je geen werk dan kom je het land binnen met een toeristen visum. Deze is echter maar geldig voor 30 dagen. Na 30 dagen moet je land uit en bij terugkomst krijg je dus weer een visum voor 30 dagen. In Dubai ook bekend als de ‘visa run’. Dit kan je in principe zo vaak herhalen als je wilt. Wij zijn gisteren voor onze ‘visa run’ naar Oman gereden. Na een prachtige route door de woestijn en bergen kom je op anderhalf uur rijden van Dubai aan bij de grens van Oman. Hier wordt je visum vernieuwd voor 30 dagen en kan je weer rechtsomkeert richting Dubai.

We zijn nog druk bezig met solliciteren. Najla heeft een baan aangeboden als ‘Make-up Artist’ in een Make-up winkel. Afgelopen week heeft zij ook een sollicitatie gesprek gehad bij een cosmetica bedrijf voor een functie als cosmetica trainer. Ze zal groepstrainingen en workshops gaan geven aan consultants. Even afwachten dus nog wat er uit komt….

Ook ik heb inmiddels een aanbieding voor een baan gekregen voor de functie als voetbaltrainer/event manager bij een summercamp. Ik zal dan kinderen voetbaltrainingen moeten geven en voetbalevenementen opzetten. Een hele leuke baan, maar toch heb ik het niet aangenomen. De functie lijkt me heel leuk alleen het bedrijf is een stuk minder professioneel. Eergisteren heb ik een sollicitatiegesprek gehad bij Groupon voor een functie als accountmanager. Volgende week heb ik een tweede gesprek dus dat is ook even afwachten….

We hebben ook een nieuwe woning gevonden waar we de komende maand zullen verblijven. Het gebouw is gloednieuw en de woning ook. Het is volledig gemeubileerd en we zullen de eerste zijn die erin gaan wonen. Er is een grote zwembad, sauna, tennisbaan en een barbecue ruimte. Als het ons hier bevalt dan zullen we hier de komende tijd gaan wonen. Inmiddels zijn we ook voorzien van een auto en voor een volle tank betaal je hier maar liefst 16 euro.

Wat ons erg is opgevallen in Dubai is dat iedereen bereid is om je te helpen zonder er iets voor terug te willen. Iedereen die je spreekt wilt je CV wel doorsturen naar iemand die hij/zij kent. Alles gaat hier viavia. Het gaat er hier echt om wie je kent. Zo heeft de makelaar van onze nieuwe woning voor Najla een sollicitatie gesprek geregeld bij een cosmeticabedrijf en heeft die mij aangeboden om bij hun te komen werken als makelaar. Ik ben ook bij Groupon binnen gekomen via een van de Nederlandse jongens waarmee ik elke dinsdagavond voetbal.

Verder hebben we het nog steeds erg naar onze zin en hebben we inmiddels al wat vrienden gemaakt. We zijn erachter gekomen dat Najla haar neef ook hier woont met zijn vrouw. Afgelopen week hebben we gezellig samen gegeten en islamitisch Nieuwjaar gevierd.

2 december bestaan de Verenigde Arabische Emiraten 40 jaar en deze nationale feestdag wordt hier dan ook groots gevierd. We zijn benieuwd

We houden jullie op de hoogte……

  • 30 November 2011 - 20:21

    Mama:

    ziet er goed uit jongens! Heb er helemaal zin in binnenkort! vooral die route naar Oman!

  • 30 November 2011 - 23:27

    Fai:

    Ik heb vooral zin in die zee;) nog ffies!!

  • 01 December 2011 - 08:39

    Jos:

    hee Ryadh, hou een plekkie vrij in het zwembad, ik ben onderweg!

  • 01 December 2011 - 12:41

    Nel:

    Klinkt goed zeg jeetje!!!! Lekker bezig, ga zo door!!!!

  • 01 December 2011 - 15:32

    Johnny:

    hallo daar.
    nou nu je toch zo veel ruimte hebt.
    ziet er goed uit allemaal.
    je hebt de groeten van de rest van je oude collega's van douwe.
    we blijven je volgen.

  • 30 December 2011 - 10:27

    Jos:

    Hey Ryadh, hoest daar!!!
    Vanuit hier alvast een mooie jaarwisseling en veel gezondheid in 2012 !!!

  • 11 November 2012 - 08:49

    Hallo Raydh:

    Ik ben pas vanaf 1 november 2012 in Dubai, en ben ook bezig met het zoeken naar werk, ik weet niet of je
    nog kijkt op reacties na 2011, maar ik woon nu op een kamer met een 30 dgn visa en ik inmiddelsook uitgezocht dat Oman enuitkomst is voor verder te solliciteren. al het nog niet gelukt is.
    Hou me op de hoogt als je nog aktief bent ik werkt in Holland zomers als zz'per als lifeguard hier ben ik
    aan het solliciteren in deze richting ook ben ik zwemonderwijzer en fitnessinstructor dus we zullen zien
    heb ook en intervieuw maar wiliets hoger scoren in deze sector na inmddels 12 jaar ervaring.

    Groetjes Corien Walters als je iets weet???? laat me wat weten 0563428597

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

A new life in Dubai

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2012

Nieuwe website

04 September 2012

Goede tijden, slechte tijden!

07 April 2012

Carpe Diem

08 Maart 2012

YES WE CAN!

18 Februari 2012

MARHABA
Ryadh

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1028
Totaal aantal bezoekers 21220

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 30 November -0001

A new life in Dubai

Landen bezocht: