AHLAN WA SAHLAN - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ryadh Kaddour - WaarBenJij.nu AHLAN WA SAHLAN - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ryadh Kaddour - WaarBenJij.nu

AHLAN WA SAHLAN

Door: Ryadh Kaddour

Blijf op de hoogte en volg Ryadh

09 November 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Welcome in Dubai!

De afgelopen jaren speelden wij met de gedachte om te gaan wonen in Dubai. ‘The Million Dollar question’ die mij door iedereen werd gesteld is dan ook, waarom Dubai? Dit is al heel lang een doel van ons . Een doel die wij hebben behaald en nu realiteit is. Ondanks dat de Verenigde Arabische Emiraten(VAE) een islamitisch land is, is Dubai toch ook heel westers. Deze combinatie trekt ons heel erg aan. ‘If you can imagine it, then you can do it’ & ‘The sky isn’t the limit’. Dit zijn spreuken die hier letterlijk worden nagestreefd. Dubai bestaat voor 80% uit expats. Veel verschillende culturen en nationaliteiten die hier samen in harmonie met elkaar wonen en werken. Iets wat ik naar mijn idee toch mis in Nederland. En daarom was de keuze snel gemaakt.

Zo gezegd, zo gedaan! Na een ‘emotioneel’ afscheid op Schiphol en 20 kilo teveel aan bagage(met dank aan Najla) hebben wij op 1-11-11 het vliegtuig gepakt naar het prachtige en zonnige Dubai. De vlucht van Amsterdam naar Dubai duurt 6 uur en het tijdsverschil is hier 3 uur later. Nadat we waren aangekomen in ons hotelappartement schrokken we hoe groot en mooi onze 2 kamer appartement(met keuken) is. We hebben een fitness ruimte met uitzicht op de palmeilanden en een zwembad op het dak met hetzelfde uitzicht. Er wordt elke dag schoongemaakt en zelfs afgewassen door onze Pakistaanse vrienden van het hotel.

De eerste week is ondertussen voorbijgevlogen en je valt hier van de ene verbazing in de ander. Gisternacht heeft het bijvoorbeeld geregend. Iets wat hier eigenlijk nooit voorkomt. Het is hier elke dag +/- 35 graden en onze eerste dagen hebben wij dan ook heerlijk op het strand doorgebracht. Maar we zijn hier niet gekomen om te zonnen, maar om werk te zoeken. Inmiddels heb ik al een sollicitatiegesprek achter de rug en een andere leuke aanbieding op zak. Via internet ben ik met een Nederlandse jongen(Erik) in contact gekomen die hier al een jaar woont. We hebben met z’n drieën een drankje gedaan in Dubai Marina en later op de skyroof van het Jumeirah Beach Hotel, met een prachtig uitzicht over heel Dubai. Hij heeft ons erg veel nuttige tips gegeven en helpt ons met het zoeken van een baan en een woning.

Gisteravond heb ik mijn eerste voetbalwedstrijd gespeeld in Dubai. Elke dinsdagavond wordt er hier een voetbalwedstrijd georganiseerd voor Nederlanders. En elke donderdagavond wordt er in een hotel een borrel gehouden voor alleen maar Nederlanders. Hier zal ik ook heen gaan om te netwerken. Iets wat me nu al is opgevallen dat in Dubai alles via via gaat. Het is dus niet wie je bent maar wie je kent!

Verder willen wij iedereen bedanken voor alle afscheidsfeestjes de afgelopen weken. En ook iedereen die ons is komen uitzwaaien op Schiphol: Pa, Ma, Fai, Oma, Natasja, Morad, Jade, Arun, Uma, Bilal en Nelleke.

• 09 November 2011 - 11:43

Fairouz:

Broeeeeertjjuuuhhh!!! Goed bezig jongen..ga zo door!

• 09 November 2011 - 12:22

Mama:

Ik ben super trots op jullie!
    Jullie komen er wel!
    Waar een wil is,is een weg!!
    Geniet ervan.
    Dikke kus

• 09 November 2011 - 13:28

Najat (Akros. :D):

Wat super leuk voor jullie! En wat ziet dat strand en lekker uit!

En wat jullie ma al zei, jullie komen er wel.
    Props voor het lef dat jullie hebben gehad. :D

Groetjes,
    Najat (collegaatje van je moeder. )

• 09 November 2011 - 14:37

Maurice:

Bah!! Ziet er allemaal erg vervelend uit daar ;-)))

Have Fun en heel veel succes met de banenjacht....

Grtzz je koffieboon Maupie

• 10 November 2011 - 12:44

Naima:

salam alikoum
    succes en geniet van zon

• 13 November 2011 - 07:32

Dounia:

Hey kids,

Jullie zijn echt stoer,er zijn weinig mensen die zo een stap durven te nemen in het leven!
    Zelf zeg ik ook altijd ...je leeft maar 1 keer dus geniet en maak er iets mooi van in Dubai.
    En zorg vooral goed voor elkaar
    (anders word je moeder gek )
    (en word ik gek van haar ) haha

X Dounia

• 28 November 2011 - 19:59

Nelleke:

Lekkerrrrrr!!!! Wanneer komt er weer een update!!!!